torsdag 5 maj 2011

Hip hop vs Hippa hopp


Egentligen skulle det här inlägget handla om bloggfiaskot som vändes till succé...dvs hur den här bloggens havererande skulle kunna vändas till succé!
Bakgrunden är den att upphovsmannen till denna blogg blivit ombedd att hålla en föreläsning om bloggen för sina kollegor på sin arbetsplats...Oj oj, vad ska jag göra nu?? tänkte upphovsmannen...tankarna snurrade i huvudet, hur skulle jag få fart på bloggen!?
Kanske skulle jag börja skriva om hip hop...men slog snabbt bort denna tanke...MEN, som en blixt från klar himmel dyker en tidningsartikel upp (vet att det är en paradox att en blixt från klar himmel dyker upp, men men...so what) om en hästblogg som har tusentals läsare varje dag...JAA, äntligen tänkte jag...en hästblogg får det bli!! Jag hade dessutom besökt två stall i veckan och kan med lätthet droppa namn som Hugo Simon, Ludger Beerbaum o Malin Baryard...bara att sätta igång så är succén ett faktum tänkte jag...
Plötsligt knackade det på dörren. Utanför fanns en skara människor som undrade varför jag inte uppdaterade min blogg lite oftare. Skaran hade tydligen följt min blogg med stort intresse och mycket nöje, och var nu givetvis sugna på mer! Oj, tänkte jag, finns det så många som följer min blogg!? Det bästa av allt var att det här var bara början...vart jag än gick så kom människor fram och i stort sett krävde tätare uppdateringar på bloggen!
Jag kom plötsligt till insikt...det är inte bloggen eller dess ämne det är fel på, utan det är uppdateringstakten! Hädanefter kommer den uppdateras lika snabbt som den sportbil jag kör...
Så på allmän begäran, håll till godo! Så här stavas succé!

3 kommentarer:

  1. Skrevs det här inlägget i torsdags? 2 dar innan jag tipsade om att du skulle göra en hästblogg?
    Jag länkar hit från min blogg nu, så snart har du 1000-tals läsare. Jag har ca 10 sidvisningar/dag, så logiken kanske inte riktigt håller...

    SvaraRadera
  2. En kommentar!! Åh va roligt, det va inte igår...frågan är om det va i år...
    Nej nej, inlägget skrevs efter ditt fina tips om hästar...så förutseende är jag icke, men det är väl så att upphovsmannen till bloggen har en viss problematik med tidsinställningen på bloggen...många har frågat varför jag skriver mina inlägg mitt i natten...visst är det så att jag skrivit en del mitt i natten, fast det är de inläggen som har tidsangivelse som verkar vara dagtid...Oh, så du länkar hit från din blogg...Tackar tackar, det här är ju det största som hänt Gustafmedf!

    SvaraRadera
  3. Jag vill att du ska skriva mer.. ofta ofta!

    SvaraRadera