tisdag 24 maj 2011

70 years & still young...

Vi skriver 24 maj 2011, och vi skriver Bob Dylan 70 år! Grattis gamle man!
Om Bob, eller Robert Zimmerman som hans egentliga namn är, kan man skriva hur mycket som helst, vilket också har gjorts av många före mig...så att skriva ytterligare en biografi över mästaren är inte min intention med det här inlägget...nej, jag vill bara uppmärksamma mina lite yngre läsare om att Mr Dylan överhuvudtaget finns, och att han faktiskt lever & är still going strong! Han kommer faktiskt till Sverige i sommar för att uppträda på Peace & Love-festivalen i Borlänge...och för er som inte har möjligheten att ta er till Dalarna så finns ju alltid möjligheten att botanisera i mammas eller pappas skivsamling...finns där någon Dylan, eller inte!?
Otaliga är de artister som tolkat Dylan genom åren, men själv föredrar jag oftast hans egna versioner, trots (eller kanske tack vare) hans karaktäristiska kraxiga röst...
Vad väljer Du? Dylan or not Dylan?

2 kommentarer:

  1. Dylan! Det är ju synd att P&L är en sådan kass festival, han skulle kommit till WOW istället! :3

    SvaraRadera
  2. Kass festival, vad är det du säger Mikaela!?
    Både Dylan och Peace and Love festivalen är något värt att se och få vara med att uppleva. Synd att jag missar det bara.....

    SvaraRadera